Ako a prečo môže skončiť dohoda medzi lekárom a pacientom
V spolupráci s TV Doktor uzrela svetlo sveta ďalšia epizóda relácie „Právo z čakárne“. 3. epizóda je venovaná téme „Ako a prečo môže skončiť dohoda medzi lekárom a pacientom“. Poďme sa na ňu pozrieť bližšie.Tretia epizóda z relácie „Právo z čakárne“ sa zameriava na to, akým spôsobom je možné ukončiť dohodu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti, ktorá zakladá právny vzťah medzi lekárom a pacientom pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti.
Pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti vzniká medzi lekárom a pacientom právny vzťah, ktorý sa zakladá dohodou o poskytovaní zdravotnej starostlivosti. Vo vymedzených prípadoch má mať dohoda písomnú formu, inak však postačuje jej ústna forma. Bližšie informácie k dohode, jej forme a obsahu sa dozviete v našich článkoch:
Medzi lekárom a pacientom dochádza v procese poskytovania zdravotnej starostlivosti k vzájomným interakciám, ktoré však nie vždy môžu byť príjemné, a to či už zo strany pacienta alebo lekára. V prípade, ak už nie je možné udržať tento právny vzťah, majú pacient aj lekár právo na jeho ukončenie. Z akých dôvodov môže dohodu ukončiť pacient a z akých dôvodov lekár, sa dozviete v článku:
Kedy môže pacient/lekár odstúpiť od dohody o poskytovaní zdravotnej starostlivosti?
Kedy môžem ukončiť dohodu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti s lekárom a kedy lekár so mnou?
Niektoré ambulancie majú veľké množstvo pacientov, čo v konečnom dôsledku spôsobuje, že ambulancia už nemôže prijať ďalšieho pacienta. Je však takéto niečo možné? Môže ambulancia odmietnuť pacienta, ak je napríklad pracovne veľmi vyťažená? Odpoveď na túto otázku sa dozviete v článku:
Môže lekár odmietnuť uzatvorenie dohody s pacientom za každých okolností?